Wednesday 27 April 2011

INTERVIEW,INTERVIEWER,NEW FRIENDS AND I.....

Hari ini,tarikh keramat,27 April....pengalaman pertama untuk pergi temuduga......temuduga tu jam 12.....saya datang jam 1120 cam tu...

Datang2 jumpa bombom n dua orang kawan dr sains miri......berdegup kencang jantung..pas tu,kami masuk dalam plaza astana mara.Naik atas....masuk bilik.....cari tempat duduk n duduk.....

Time kami masuk tu,Puan Gina minta kami susun sijil n tiba-tiba...

"BOM,NE KMK PUN PHOTOSTAT SIJIL BERHENTI SEKOLAH OWWW?"Bombom yang saya tanya padahal itu barang saya...Panik tau masa tu..da la sijil kena susun balik.Saya kawal diri saya supaya tak nampak kalut...Alhamdulillah,nasib baik Puan Gina baik hati,dia tolong photostat kan sijil saya yang ori.....fuhhhh...

Yang best nya,saya jumpa akwan baru,9 orang.........hehehe.....major antara kami ambil dentistry n medic...bombom sorang yang ambil akaun.....KESIAN....tapi saya harap dia boleh...jam 1245,kami semua dipanggil masuk....penemuduga ada 3 orang...2 lelaki,1 orang perempuan..

Masuk macam tentera berbaris(tipu je laaa...),ketuk pintu,bagi salam,berdiri n kenalkan diri...

ASSALAMUALAIKUM...MY NAME IS NURUL SYAMIMI BINTI BOHARI.JUST CALL ME MIMI.

Ingatkan temuduga secara individu...rupanya berkumpulan...manakan tidak terkena kejutan budaya kan....da banyak hari b4 hari ini,saya berlatih untuk soalan temuduga bentuk individu...aduhhhhh....kami disuruh untuk buat jambatan daripada spegetti dan benang.Jadi,kami pun buat la.Memang seronok tak terkata.Lupakan interviewer tu,semua khusyuk dgn projek.Dah la kami banyak cakap nonsense tapi still spoke in English laa...
Sempat lagi berkenalan..haha....Kami diberi masa 30 minit untuk menyiapkannnya....Akhirnya,siap!!!

Lepas 30 minit,kami diberi sehelai kertas seorang satu..Dalam nya terdapat soalan yang harus dijawab...Saya peserta nombor 5,so soalan saya nombor 5...Kami diberi masa hanya seminit untuk memikirkan jawapannya..

WHAT ARE THE SKILLS WE NEED TO BUILD A BRIDGE WITH SPAGETTI?(betul ka ejaan tu?haha)

Pitttt.......stop!We start with the contestant number one!!Sesi menjawab pun bermula....Otak saya masih ligat fikir apa yang patut dijawab....2....3....4....n akhirnya giliran saya......saya tak tahu apa yang saya cakap...saya hanya cakap apa yang saya rasa betul....

COMMUNICATION BETWEEN TEAM MEMBERS ARE VERY ESSENTIAL......

Haha...tu la kepala jawapan yang saya beri...dalam hati saya doakan agar saya dapat menjawab dgn lebih baik lepas ni...Tapi..lain diharap,lain yang jadi...sesi temuduga da tamat!!Itu ja ka???Betul ni????

Huhu...tidak mengapa.....kalau dapat,alhamdulillah...kalau tak dapat pun alhamdulillah sebab saya nak masuk uia....

ASASI PERGIGIAN DI UNIVERSITI ISLAM ANTARABANGSA....

No comments:

Post a Comment